Digitálny podpis

Jednoducho povedané, digitálny podpis sa svojím vzhľadom nelíši od fyzického podpisu s výnimkou toho, že je v elektronickej podobe. Kľúčové však je, že digitálny podpis vytvára ďalšie elektronické údaje, ktoré jasne potvrdzujú spojenie s podpisovateľom a jeho vôľu a vedomosti podpísať dokument. Takmer všetky dokumenty sa dnes dajú podpísať elektronicky a takýto podpis je legislatívne uznaný ako platný a právne vynútiteľný.

 

Podpis dokumentu
Podpis dokumentu

A čo platnosť digitálneho podpisu?

 

V súčasnosti je právny rámec pre elektronické podpisy na úrovni EÚ založený na nariadení č. 910/2014, známy ako „eIDAS„, ktorá sa zaoberá elektronickou identifikáciou a dôveryhodnými službami pre elektronické transakcie na vnútornom trhu.

 

V Českej republike bol prijatý a neskôr novelizovaný zákon č. 297/2016 Z. z. o dôveryhodných službách pre elektronické transakcie s cieľom implementovať alebo prispôsobiť nariadenie „eIDAS“ na vnútroštátnej úrovni. Česká republika tak rozlišuje štyri typy digitálneho podpisu:

  • Elektronický podpis (obyčajný)
  • Zaručený elektronický podpis
  • Bezpečný elektronický podpis založený na kvalifikovanom certifikáte pre elektronický podpis (uznávaný podpis)
  • Kvalifikovaný podpis

Jednotlivé kategórie teraz nebudeme bližšie rozoberať. Aby sme však mohli digitálny podpis bol v súlade so štandardom eIDAS, musí spĺňať tieto podmienky:

  • je jednoznačne spojená s podpisujúcim;
  • umožňuje identifikáciu podpisovateľa;
  • sa vytvára pomocou údajov na vytváranie elektronických podpisov, ktoré môže podpisovateľ používať s vysokou mierou dôvery pod svojou výlučnou kontrolou;
  • sa pripojí k údajom podpísaným týmto podpisom takým spôsobom, aby bolo možné zistiť akúkoľvek následnú zmenu údajov.

 

Ak v aplikácii podpisujete dokumenty
Sloneek
, všetky uvedené podmienky sú splnené a vy sa nemusíte ničoho obávať. Takto elektronicky podpísaný dokument je platný. Môžete si tiež prečítať
Vyhlásenie
od renomovanej advokátskej kancelárie
AK Bříza & Trubač
.

 

Ktorý HR systém si vybrať pre dokumenty?

 

Na pozícii HR je práca s dokumentmi a ich podpisovanie vaším každodenným chlebom. Preto je nevyhnutné mať systém ľudských zdrojov, ktorý jasne registruje a uľahčiť vám filtrovanie.

V aplikácii Sloneek môžete nahrať tri typy dokumentov: zmluvy, súkromné a firemné/tímové dokumenty. Každý používateľ aplikácie je potom informovaný o novo vloženom dokumente, a ak takýto dokument vyžaduje podpis, používateľ ho môže okamžite elektronicky podpísať. Ďalšie dôvody pre digitalizáciu možno nájsť v
tento článok
.

Sme tu pre vás

Môžeme vám pomôcť?

Naši odborníci vám odpovedia na všetky otázky, prevedú vás systémom Sloneek a pomôžu vám transformovať vaše HR na moderné komplexné riešenie.

  • Špičkový onboarding
  • Predstavenie všetkých funkcionalít
  • Prezentácia a ponuka vášmu HR na mieru
  • Odpovieme na všetky otázky
Group 1469
image 70
image 69
image 55

Zanechajte nám kontakt, ozveme sa vám.